Meditation & Mindfulness

Meditation og mindfulness er efterhånden kendt for en lang række positive virkninger i krop og sind. Det hjælper dog ikke at vide noget er godt, hvis vi ikke integrere det i hverdagen.

Kom og vær med – giv dig selv en mental vitaminindsprøjtning og mediter dig til indre ro, mindre stress, bedre koncentrationsevne og mere glæde.

Meditation & mindfulness kursusforløb

12 lørdage kl. 9.30-12.30
d. 21/3, 4/4, 18/4, 2/5, 16/5, 30/5, 13/6, 27/6, 11/7, 1/8, 15/8, 29/8

Pris kr. 1200,- pr. md

Oplev indre ro, mindre stress, mere glæde og større mentalkapacitet med meditation og mindfulness.

Kom godt i gang, prioriter dine åndehuller og få støtte til at etablere velvære og balance i en travl hverdag med effektive, evidensbaserede teknikker og metoder.

Pris: 7.200,- /spar kr. 500,- ved samlet forudbetaling (kr. 6.700,-)

Meditationsretreat i Indien

meditationsretreat i Himalaya er du garanteret en transformerende rejse med dybde og nærvær. Turen er for dig, der vil nulstille en travl hverdag og booste dig selv med fornyet energi, autentisk fordybelse og et roligt sind i meditationens hjemland – Indien.

Pris fra kr. 11.995,- excl fly

Meditation & Mindfulness

Mindre stress, mere glæde, dybere selverkendelse

Lær at regulere kroppens stressmekanisme og hovedets tankemylder

Meditation er en koncentreret bevidsthed i nuet, hvor åndedrættet er overfladisk og bevægelser i sindet falder til ro.
Meditation er karakteriseret af fysisk og psykisk afspænding, uselvisk emotionelt nærvær, forhøjet mental årvågenhed, indre stilhed og uanstrengt Væren.

Flere og flere forskningsforsøg viser, at meditation bl.a. styrker blodgennemstrømningen i de områder af hjernen der associeres med lykke, kreativitet, koncentration og empati.

Et øget neuralt netværk mellem det limbiske system og neurocortex resultere i positive fysiske, psykologiske, mentale og adfærdsmæssige forandringer. F.eks. indre ro, generel muskulær afspænding, bedre hukommelse og koncentrationsevne, skærpet evne til at tænke i muligheder frem for begrænsninger, spontan glæde, dybere medfølelse og uselvisk attitude.

Mindfulness er en nærværende, ikke-dømmende, åben og uanstregt opmærksomhedspraksis i nuet. Bevidst opmærksomhed vækker din vidnebevidsthed og frigør din tilknytning til og association med fænomener, der optræder i krop, sind eller omgivelser.

At være “mindful” karakteriseres af bevidst opmærksomhed, rummelighed og nærvær i øjeblikket. Opmærksomheden er typisk observerende, accepterende og ikke-dømmende, frigjort fra sindets tendens til at reagere på, forsøge at undgå eller at fastholde nuets indhold.

Mindfulness etablerer et lille åndehul i mellem den du er, og det du relaterer til. Fx ydre objekter eller sindets indhold. Det ændre helt naturligt dit perspektiv og relation til følelser, som frygt, angst, smerte, lidelse og afhængighed, og giver dig mulighed for, at iagttage sansninger, tanker og følelser, uden at “være” dem. Denne indre frihed åbner mulighed for nye beslutninger, bevidste tanker, ord og handlinger, som ikke er begrænset til vanens magt.

Meditation & Mindfulness

Få intensiv støtte til at skabe eller vedligeholde din meditationspraksis og gøre mindfulness til en naturlig del af din hverdag. Små hold sikre bedst muligt udbytte. Reserver din plads i god tid.

På forløbet lærer du at meditere og får støtte til at vedligeholde en meditationspraksis i en travl hverdag.
Du bliver introduceret til meditation & mindfulness i et naturvidenskabeligt og åndsvidenskabeligt perspektiv. (Målgruppe: begynder, letøvet)

  • Du bliver bevidst om stress, symptomer og signaler du skal være opmærksom på.
  • Du hører om sindets natur, om bevidsthedsudvikling, og indre frigørelse.
  • Du får værktøjer til at regulere fysiske, mentale og emotionelle ubalancer, og til at integrere dit sande selv i hverdagen.
  • Du støttes gennem en transformationsproces præget af livsglæde, inspiration og selvindsigt i modsætning til overlevelse, utilstrækkelighed og mangelfuldhed.

Det kan du forvente:

  • Øget nærvær og mental klarhed
  • Fysisk afspænding og dybere kropsbevidsthed
  • Forbedret evne til at regulere kroppens stressrespons
  • Naturlig glæde og spontan lykkefølelse
  • Øget trivsel og velvære
  • Mindre stress, uro, depression og angst
  • Værktøjer og vejledning til at skabe og vedligeholde en meditationspraksis

På kursusforløb får du hjælp, støtte og vejledning til at transformere, integrere, erkende og/ manifestere dit indre liv. Undervisningen varierer mellem teori, kropsbevidstgørende øvelser, simple åndedrætsteknikker, intensiv meditationspraksis og sparring i plenum. Det er vigtigt at du er indstillet på at dedikere tid til hjemmeøvelser mellem hver kursusdag. (Målgruppe: letøvet, øvet)

Det praktiske

På kurser, retreats og forløb anbefaler jeg at alle medbringer: notesbog, hyggesokker/indendørssko og et sjal eller tæppe til at have om dig under meditationen. Kom i behageligt tøj, der ikke strammer, med plads til armbevægelser.

Tilmelding og betaling: Klik Ja tak  og skriv navn, mail, tlf. nr. samt kursus/retreatdatoer
Du får en bekræftelsesmail, når din tilmelding er modtaget og plads registreret. Vi sender også en faktura med betalingsoplysninger til den oplyste mailadresse. Rettidig betaling sikre din plads.

Din tilmelding er bindende. Såfremt du mod forventning bliver forhindret i at deltage bedes afmelding ske i god tid inden kursusstart.

Afmelding efter betaling faktureres med kr. 150,- i administraktionsgebyr.
Ved afmelding senere end 14 dage før kursusstart tilbagebetales kursusafgiften ikke, uanset årsag.

Søger du løsninger til erhverv?

Få hjælp til øget trivsel og velvære, imens I reducerer stress og forebygger stressbetinget sygefravær.


Meditation og mindfulness

  • bidrager til mental sundhed og indre ro
  • lærer dig at regulere og reducere stress, frygt og angst
  • øger velvære, trivsel og koncentration
  • inspirere til personlig autenticitet og åndeligt nærvær
  • omfatter både teori, metode og praktiske øvelser
  • faciliterer glæde, selvindsigt og indre ro

Kender du fornemmelsen af at være kronisk bagud?

De færreste har tid og overskud til at reflektere og fordybe sig i livets ro og stilhed. Hamsterhjulet stopper desværre først, når du selv holder op med at løbe.

Sig Ja til øget trivsel, livsglæde og mental sundhed

  • Vælg at regulere stress og forebyg sygefravær
  • Udfold dybere nærvær, større mentalkapacitet og øget velvære.
  • Få mere overskud, energi og glæde med meditation og mindfulness.

Stress, tankemylder og mistrivsel behøver ikke være en naturlig del af hverdagen!

Kontakt mig for uforpligtende tilbud eller forespørgsel på en løsning, der matcher jeres behov.