Lad stilheden forføre dig…

Tid til refleksion, hvile, stilhed og fordybelse

I en aktiv hverdag er det nemt at overse værdien af indre velvære, stilhed og salighed. Meditation har været brugt i årtusinder til at opnå selvrealisering, oplysning af sindet og indre frihed.

Turen er for dig, der ønsker at dedikere tid og fokus til at undersøge og fordybe dig i sjælens nærvær.

På meditationretreats har du unik mulighed for støtte til at nulstille en travl hverdag, opdage dit indre liv, og opleve fornyet energi og et roligt sind i meditationens hjemland – Indien.

Her er fokus på nærvær, meditation, personlig transformation og dage i stilhed. Du vil opleve autentisk spirituel praksis og få støtte og vejledning på din indre rejse.

Stilhed, fordybelse og personlig transformation

Du får skønt tag over hovedet, nærvær, inspiration fra østens visdomstradition og lækre veganske og vegetariske måltider. Efterlad derfor trygt sindets tankemylder og hverdagens bekymringer. Her er tid til at trække vejret og plads til at mærke stilheden indhylle krop, sind og sjæl i nærvær, kærlighed og healende væren.

Meditationretreats er et åndehul, hvor du kan lade batterierne op og slippe alt det du ikke længere har brug for. Her er fokus på fordybelse, ro og indre vejledning. Du bliver guidet til personlig transformation, indre ro og naturlig livsglæde.

På meditationsretreat kan du forvente:

  • Personlig transformation, indre ro og balance
  • Velvære, ny energi og kærlig selvindsigt
  • Meditativ fordybelse og introduktion til ånds- og naturvidenskaben bag
  • 3 dages silenceprogram (du forberedes til processen)
  • Inspiration og vejledning til dybere selvforståelse, hvilen i hjertet og at lytte til din intuition
  • Daglig undervisning, transformationsdagbog og guidet fællesmeditation

Fra ydre aktivitet til indre stilhed

Meditation, mindfulness og blid yoga skærper din opmærksomhed og gør det nemmere at observere tanker og følelser lidt på afstand. Det åbner “mulighedernes vindue” hvor du kan træffe bevidste valg og være tilstede i situationer, hvor du normalt går på kompromis med dine værdier eller reagerer på måder, som du fortryder bagefter.

Meditation og mindfulness hjælper dig til at:

  • acceptere negative tanker uden at reagere på dem
  • udtrykke eller regulere emotioner uden at “være dem”
  • frigøre opmærksomhed fra negative tanker og følelser og genskabe dit nærvær og engagement i omgivelserne
  • etablere rummelighed i krop og sind, så du kan håndtere svære følelser og bevare en venlig attitude overfor dig selv og andre
  • observere og lytte til kroppens signaler i nuet
  • bruge åndedræt, kropsbevidsthed og opmærksomhed til at genfinde centrering og balance i hverdagen
  • tænke i muligheder frem for begrænsning
  • Udføre simple åndedrætsteknikker og afspændingsøvelser, der skaber dybere hvile, bedre søvn og mental klarhed.

Glæd dig til:

  • Retræte i en magisk atmosfære
  • Fordybelse, selvindsigt og indre frigørelse
  • Lækre veganske og vegetariske måltider
  • At opleve Rishikesh (verdens Yoga-hovedstad) og blive inspireret af områdets yogier, templer og ceremonier
  • At bevare kontakten til din indre kerne i situationer hvor sindet normalt er udadvendt
  • At sætte fødderne i Ganges og slippe alt det du ikke længere har brug for

Mere glæde, indre ro og overskud

Meditationretreats handler ikke kun om at reducere eller regulere stress. Meditation bidrager også til øget harmoni og velvære i et omfang hvor kvaliteten af din søvn, mentalkapacitet og dit overordnede helbred øges.

Når du føler dig sund, glad og afslappet, møder du automatisk omverdenen med større glæde, ro og nysgerrighed. Indre ro bidrager til færre konflikter, større accept af andre og derigennem flere positive relationer.

Meditations retræte giver dig mulighed for at erkende din dybeste natur, så kan følge dit kald og hvile i livet, som den du er.

Dagene i Himalaya

  • Yoga og fællesmeditation
  • Morgenmad
  • Undervisning og meditation
  • Frokost
  • Frivillig hygge, reflektion, dagbog, gåture, hvile på værelset
  • Undervisning og personlig transformation
  • Aftensmad
  • Afrunding af dagen i meditativt nærvær og sharing
  • Under hele opholdet får du støtte til din meditative praksis og sparring i plenum

Det får du

  • 6½ t daglig undervisning og fællesmeditation
  • Vejledning til et liv i balance
  • Introduktion til din egen meditationspraksis
  • 3 dages silenceprogram
  • Vegansk og vegetarisk forplejning
  • Tid og rum til selvomsorg, fordybelse og selvindsigt
  • Værktøjer til personlig transformation
  • Fortrolig støtte og tryghed på rejsen fra hoved til hjerte

Forudsætning

Det forventes at du:

  • er villig til at kigge indad og åben for at arbejde med dig selv under retræten
  • har erfaring med at kunne rumme og tale om emotionelle tilstande
  • er indstillet på at tage ansvar for din psykiske tilstand
  • ikke indtager stoffer eller alkohol op til/ under retræten
  • spiser vegetarisk/vegansk i tiden op til og under retræten

Energi, selvbevidsthed, væren